سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند بهترین شاعران کیست ؟ فرمود : ] شاعران در میدانى نتاخته‏اند که آن را نهایتى بود و خط پایانش شناخته شود ، و اگر در این باره داورى کردن باید پادشاه گمراه را این لقب شاید ( امرء القیس مقصود اوست . ) [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :22
کل بازدید :233944
تعداد کل یاداشته ها : 133
103/1/31
9:6 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
صادق مصلحی[38]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

خون شهید محمد حسین مصلحی وادقانی را منافقانی بر زمین ریختند که ایرانی بودند و فارسی زبان و ظاهرا مسلمان. نظام آخوندی و سپاه و حوزه های علمیه را دشمن درجه یک خود می دانستند و با دشمنان نظام دوستی محکم داشته و دارند. اجازه نخواهم داد دوباره منافقانی که خود با نظام و اسلام دشمنی دارند با نام دفاع از دموکراسی خون این شهید را پایمال کنند.

ازدواجهای عاشقانه و خانواده های حقوقی

 

قبلا خلاصه این مطلب را نوشتم اما دوباره تاکید و تفصیل دادم

چنان قحط سالی شد اندر دمشق  که یاران فراموش کردند عشق

زن وشوهردر راهرو دادگاه به روزهای عاشقی خود فکر می کردند چه شد که عاشق شدم؟ و آن عشق جانسوز کجا رفت؟

در فرهنگ جدید ما رسم اینست که دختر و پسر اول همدیگر را می بینند و عاشق می شوند و بعد ازدواج  میکنند وبعد از ازدواج  در نظام خانواده از همدیگر حقوق خود را مطالبه می کنند  البته هنوز صفا و صمیمیت در خانواده های ما  بیش از حق و حقوق ارزش دارد ولی تبلیغات رسانه ها  خانواده ها را به سمت حقوقی شدن سوق می دهند  خانواده ای که زن و شوهر به عشق هم مشکلات را تحمل می کنند،بسیار صمیمانه تر از خانواده ایست که زن و شوهر با محاسبه و مطالبه حقوق خود  به زندگی ادامه میدهند از طرفی علاقمند شدن دختر و پسر به یکدیگر موجب پوشیده ماندن عیوبی می شود که در هر کدام وجود دارد  و بعد از شروع زندگی و آرام شدن آتش عشق آشکار می شود 

به نظر می رسد اگر خانواده ها با شناخت نسبی از یکدیگر و فرزندان خود آنها را در انتخاب شریک زندگی یاری کنند وجوانان وبلکه نوجوانان  قبل از شروع زندگی وبدون مزاحمت دل همدیگر را بشناسند و با راهنمایی والدین ازدواج کنند و در زندگی با هم بر اساس اخلاق و صمیمیت و ایثار ،عاشقانه رفتار کنند زندگیها کمتر دچار آسیب می شوند

متاسفانه رفتار غیر اخلاقی وظالمانه  برخی باعث شده تا روشنفکران و مسئولین فرهنگ خانواده ها را به سمت حقوقی شدن سوق دهندو زنان را که مظهر عشق و عاطفه هستند به عناوین مختلف رودرروی همسر و فرزندان قرار دهند

اسلام زنان را به کار در خانه تشویق کرده اما به مردان حق دستور دادن به زنان را نداده است وبلکه دستور داده که مردان با زنان با محبت ونرمی رفتار کنند چرا که  زنان گلهای خوشبو هستند نه کارگران تندخو .       

 

 


84/11/7::: 9:29 ص
نظر()
  
  

بنام خداوند جان آفرین

از دوست وبلاگ نویس آقای دکتر غریب پرسیدم نظر شما در مورد رواج ازدواج موقت چیه ؟ اینگونه پاسخ دادند :شما بفرمایید با این ترتیب فرق ما با جامعه ی غرب چیست ؟ اگر قرار شود هر مردی بدون نیاز به ازدواج مشکلش را به راحتی حل کند.به کدام دلیل یک مرد قبل از فرا رسیدن دوران پیری و کوری ونیاز به یک پرستار مفت ! سراغ ازدواج دایم می رود و خودش را در گیر این همه مسولیت می کند.پس

1 -میزان ازدواج دایم و تشکیل خانواده دایم در بین عاملین به اسلام هم شدید افت می کند.

2-تعداد زنان در خانه مانده زیاد تر می شود این ها هم اگر سالم باشند یا به خیل ازدواج موقتی ها می پیوندند یا ترجیح می دهند فراموش کنند که زنند.یا سلامت را رها می کنند و...

3-بچه های جامعه ی ما همین یک مصیبت را نداشتند که به آن هم می رسند. خانواده یعنی یک مادر با بچه های رنگ و وارنگ با چند پدر که هر فصل یکی شان پیش مادر می آیند .محبت انچنانی هم به بچه ها ندارد یا به بعضی ها که شبیه خودش اند دارد.!تربیت در خانواده ی مستحکم ما را به این وضع رسانده تصور کنید این بچه ها در آینده چه خواهند شد؟

4در خانواده های نادر دایمی هر از گاهی یک مرد یا یک زن در خانه ای را می زند و خود را فرزند پدر خانواده می داند.

-5بازار آزمایش DNAو دادسرای ویژه ی صیغه رونق پیدا میکند.

 6بعد از مرگ پدر جنگهای ارث و میراث بالا می گیرد وجلسات عزا و خیرات درگذستگان هاتبدیل به جلسه ی مباهله میشود.

بعد از یک نسل دیو آزاد رها شده ی شهوت حالا دیگر سر مست است در کتب اسلامی می گردد شاید جایی اشاره ای ازیکی از خلفای عباسی! هم که شده پیدا کندو سد دینی  هم جنس گرایی را هم جوری حل کند.

بنده نیز به اختصار اینگونه پاسخ دادم :

دوست گرامی تصویر سیاهی از صیغه ارائه دادید اما آیا واقعا آنچه که گفتید در صورت رواج رخ خواهد داد ؟بنده چنین تصوری ندارم به چند دلیل

1-انگیزه انسانها برای ازدواج تنها شهوت نیست که با ازدواج موقت فرونشیند یا افروخته شود بلکه توالد و داشتن یک همراز دائمی عامل اصلی ازدواج است که در ازدواج موقت میسر نیست

2-هم اکنون که تعداد دختران اماده ازدواج از پسران آماده بیشتر است زنان حاضر به عقدموقت نیستند که یکی از عوامل آن روحیه وابستگی طلبی زن است که در ازدواج موقت میسر نیست (توضیح اینکه زنان ترجیح میدهند همیشه با یک مرد رابطه جنسی داشته باشند به این ترتیب حتی در صورت رواج ازدواج موقت  باز زنان از پذیرش آن امتناع میکنند) 

 3-ازدواج موقت یک رابطه قانونی با شرایط خاص خود است(نگهداشتن عده )در صورت عمل به آن تفاوتش با آزادی جنسی در غرب و اثرات آن اشکار می شود و بالاخره ازدواج موقت مورد نظر من به عنوان راهکار اورژانسی است که در اسلام به آن اشاره شده

اما ترجیح دادم این نقد ونظر را باپاسخ مفصل دوباره مطرح کنم

4-تصور دنیای سیاهی  که ازدواج دائم اهمیت خود را از دست داده و پدران و مادران متعدد و بچه های رنگارنگ فراوانند و ازمایشگاههای DNAرونق دارد و دیو شهوت به دنبال قانونی کردن همجنس گرایی است  آسان است چون در غرب  وجود دارد اما تصور کردن دنیایی که احکام و سنتهای اسلام اجرا شده و زنان با سواد و متواضع و فهمیده در خانه و مدرسه و هر جای مربوط عاشقانه  به انجام وظیفه مشغولند و مردانی که با فکری فارغ از مسایل جنسی به کار و درس و تعامل با جامعه سرگرمند و علم و دین راهنمای اجتماع است بسیار دشوار چون در عصر ما موجود نیست

5-در جامعه ای که زن و شوهر دائمی با جلوگیری از حاملگی بین فرزندان خود ده سال  فاصله می اندازند آیا در ازدواج موقت جلوگیری چگونه خواهد بود  ؟

6-با نگاهی به واقعیت های  تکان دهنده فساد در جامعه در می یابیم که هیچ راهی جز برگشتن به واجبات و سنتهای اسلامی وجود ندارد 

 


84/10/16::: 2:3 ص
نظر()
  
  

در سفری که به استان فارس داشتم در راه با مردی ههسفر شدم که زندگی جالبی داشت می گفت :روزی مسافری را کنار جاده سوار کردم تا اورا به مقصد برسانم  والبته برای رضای خدا .این مسافر خانمی با حال پریشان بود که از مشکلات اقتصادی و تنهایی خود گفت من نیز به قصد کمک اورا به انجمن خیریه ای معرفی کردم اما او از تنهایی خود گله کرد  و با کنایه می خواست نیاز جنسی خود را ابراز کند بالاخره گفت حاضرم صیغه شما باشم اما من نپذیرفتم و او را به یک انجمن خیریه معرفی کردم . به این وسیله  بخشی از نیاز مالی او برطرف شد . چند ماه بعد شماره مرا پیدا کرده بود و خواست تامرا ببیند .

این بار از زندگی گذشته خود گفت و دخترانی که بدون پدر با سختی بزرگ کرده و الان باید به خانه شوهر بروند ولی نه جهیزیه ای ،نه سرپرستی ...

خلاصه دوباره از من خواست تا اورا به عقد  خود درآورم .هر چه من امتناع میکردم او بیشتر اصرار میکرد تا بالاخره راضی شدم( از شما چه پنهان، بدم هم نمی آمد) . بعد از اینکه مراحل قانونی طی شد با او عقد موقت بستم . مدتی  نگذشته بود که دنیا به من رو کرد به طوری که اکنون  دو دختر اورا شوهر داده ام و هیچ خللی در زندگی من بوجود نیامده. آن زن هم مانند همسر دائمی من مورد علاقه من می باشد و زندگی جدیدی را با رضایت شروع کرده واین درحالیست که محبت من نسبت به همسر دائمیم ذره ای کمتر نشده!هر چه  میخواهم برای او بخرم اول برای همسر دائمم می خرم و ...   

این سوال برایم پیش آمدکه اینگونه  ازدواج که بسیاری از معضلات جنسی جامعه را مهار میکند چرا اینقدر منفور جامعه ما شده؟ 

امیر المومنین علی علیه السلام فرمود : اگر عمر ازدواج موقت را حرام نمیکرد جز انسان شقی و بد بخت زنا نمی کرد

 نظر شما چیه ؟؟؟؟؟


84/10/11::: 3:36 ع
نظر()
  
  

 

ولادت با سعادت حضرت فاطمه سلام الله علیها  معصومه مبارک باد

در روایت است که هر کس فرزندش به سن ازدواج برسد و بتواند اورا همسر دهد و کوتاهی کند اگر فرزندش گناه کند گناه فرزند  براو نوشته میشود منظور از سن ازدواج در این روایت 25سال نیست بلکه منظور ابتدای بلوغ است یعنی نوجوانی و سن تحصیل در دبیرستان.

دختری دبیرستانی می گفت بیشتر بچه های کلاس ما دوست پسر دارند این واقعیت نه با حیای دخترانه سازگاری  دارد نه با فرهنگ دینی ما. دلیل این ناهنجاری  چیست؟ دوستیهای دختر و پسر گذشته از اثرات زیانبار آن بر شخصیت انسانی نوجوان خصوصا دختر در پایین ترین سطح ارتباط یعنی نگاه کردن  به حرام منجر می شود آیا پدر و مادر ها آنقدر که به سلامت جسمی فرزندان خود اهمیت می دهند به سلامت دینی و حفظ حیاء و عفت دختران خود اهمیت می دهند؟


84/9/12::: 6:11 ع
نظر()
  
  

عاشقانه شدن ازدواجها و حقوقی شدن خانواده ها

در فرهنگ جدید ما رسم اینه که دختر وپسر اول همدیگر رو می بینن و عاشق می شن  و بعد ازدواج  میکنن  وبعد از ازدواج  در نظام خانواده از همدیگر حق وحقوق خود را مطالبه می کنن   بهتر نیست قبل از ازدواج و عاشقی  تکلیف حق وحقوق معلوم بشه و بعد از ازدواج  گذشتن از حق و روابط عاشقانه در خانواده رواج داشته باشه

نظر شما چیه ؟؟؟؟


84/9/8::: 10:22 ص
نظر()
  
  

بنام خدا

با سلام و تشکر از اظهار نظر شما منتظر نظرات دیگر دوستان هم هستم

یکی از ایرادهایی که از ازدواج نوجوانی می گیرند اینست که دوستیهای دوران نوجوانی گذراست .

مثل نظری که دوست عزیز روح الله داده : البته عشق دوران نوجوانی بیشتر وبه مراتب گذراتر از دوران جوانی است بدین معنا که بدلیل عدم آگاهی از نوع و مرتبه ومنزلت فرهنگی واجتماعی فجایع این نوع ازدواج وحشتناک و غیرقابل باور است

اگر ازدواج را با دوستیهای دختر و پسر مقایسه کنیم این حرف به ذهن خطور می کند اما اگر این ازدواج را وصال دو عاشق بدانیم و مشکلات این عشق بر عهده پدر و مادر ها باشد و وصال این دو  دوست را تشکیل یک زندگی مشترک با پشتوانه فرهنگ دینی به حساب آوریم این دوستی گذرا نخواهد بود در ضمن توجه شما را به این نکته جلب می کنم که در گذشته نه چندان دور متوسط سن ازدواج 17و13سال بوده است اینقدر امار طلاق هم بالا نبوده است هماکنون در بعضی مناطق ایران  ازدواج نوجوانی رواج دارد  وطلاق و مفاسد اجتماعی در مرتبه پایینی نسبت به جوامعی قرار دارد که سن ازدواج بالا رفته و همه را نگران کرده است  آیا آگاهی والدین نمی تواند جبران ضعف نوجوانان را بکند منتظر نظرات مفید شما هستم


84/9/2::: 10:16 ص
نظر()
  
  

بنام خدا

وقتی به وبلاگها و سایتهای مختلف سر می زنی  احساس می کنی که  یک بازار عشق در دنیای مجازی وجود دارد و کلی مشتری .به نظر می رسد عطش عاطفه در جامعه ما خیلی زیاد باشد و البته عاطفه جنسی است که در غالب این وبلاگها عرضه می شود یعنی کشش بین دو جنس مخالف که طبیعتی خدادادی است این نشان دهنده نیاز جدی جوانان به ارضای این نیاز عاطفی جنسی است که فرهنگ جامعه آنها را ازین حق محروم نموده است

ازدواج نوجوانی

چه ایرادی دارد که دانش آموز دبیرستانی با دختر مورد علاقه خود ازدواج کند و پدر و مادر آندو را فرزندان خانه خود بدانند شاید این حرف عجیب باشد و خیلی ها ایرادهای زیادی از آن بگیرند ولی اگر در مورد آن بحث و گفتگو صورت بگیرد واضح خواهد شد که برکات بسیاری برای جامعه ما خواهد داشت

اجمالا این طرح موضوع. ولی بعد از اظهار نظرهای شما بیشتر در مورد آن خواهم نوشت


84/9/1::: 1:1 ع
نظر()