سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روا ساختن حاجت‏ها جز با سه چیز راست نیاید ، خرد شمردن آن ، تا بزرگ نماید . پوشیدن آن ، تا آشکار گردد ، و شتاب کردن در آن ، تا گوارا شود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :12
کل بازدید :234588
تعداد کل یاداشته ها : 133
103/2/20
6:45 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
صادق مصلحی[38]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

خون شهید محمد حسین مصلحی وادقانی را منافقانی بر زمین ریختند که ایرانی بودند و فارسی زبان و ظاهرا مسلمان. نظام آخوندی و سپاه و حوزه های علمیه را دشمن درجه یک خود می دانستند و با دشمنان نظام دوستی محکم داشته و دارند. اجازه نخواهم داد دوباره منافقانی که خود با نظام و اسلام دشمنی دارند با نام دفاع از دموکراسی خون این شهید را پایمال کنند.

باشنیدن خبر دستور رئیس جمهور به تربیت بدنی برای اختصاص فضای مناسبی برای خانمها در ورزشگاهها به یاد ده دوازده سال پیش افتادم که سید مهدی شجاعی ظنزهای رزیتا خاتون را در مجله نیستان منتشر می کرد یکی ازاین طنزهای زیبا گزارش دیدار رزیتا خاتون از جمع زنان فوتبالیست هست.

این نوشته هر چندممکن است  تناسبی با حال و هوای کنونی جامعه ما نداشته باشد وقدری دیر به وبلاگ سپرده شده باشد  ، اما خواندن آن خالی از لطف نیست .

رزیتا خاتون هفته گذشته در جمع زنان فوتبالیست تهران حضور یافت و مورد استقبال پر شور آنان قرار گرفت .

این دیدار که قرار بود بدون اطلاع قبلی و به طور ناگهانی در ساعت چهار بعد از ظهر روز سه شنبه انجام شود علیرغم چشم انتظاری خبرنگاران بی اطلاع ،با یک ساعت تاخیر انجام شد .

رزیتا خاتون ،ضمن قیچی کردن توپ فوتبال و کلنگ زدن به زمین چمن محوطه اظهار داشت :

یکی از نگرانیهای من ،همیشه این بود که در جامعه ما فقط پسران و مردان توسط فوتبال سر کار گذاشته شده و مشغول گردیده اند و این بی شک یک تبعیض نابخشودنی نسبت به دختران و جامعه زنان محسوب می شد

ایشان افزود :

البته تلاشهای خود جوشی مثل حفظ شجره نامه فوتبالیستها و تزیین اتاق و دفتر و کلاسور با تصویر قهرمانان فوتبال از سوی برخی از دختران و زنان کشورمان صورت گرفته که این مقدار به هیچ وجه نیاز ما را بر آورده نمی کند .

رزیتا خاتون اضافه کرد :

ما باید به سمتی حرکت کنیم که همه دختران دبیرستانی در سراسر کشور به هیچ چیز جز فوتبال و فوتبالیستها فکر نکنند  .

رزیتا خاتون خاطر نشان ساخت : ما به جوانانی احتیاج داریم که الگوهایشان فوتبالیستها و هنر پیشه ها باشند تنها دراین صورت است که می توانیم به اهداف مورد نظرمان دست پیدا کنیم .

ایشان همچنین تلاش صدا و سیما و مطبوعات را در دامن زدن به تب فوتبال مورد ستایش قرار داد و اعلام کرد :

با روند رشد و توسعه در بخش فوتبال ما در آینده ای نزدیک می توانیم بی نیازی خودمان را از علم و دانش و معرفت و کمال به همه دنیا اعلام کنیم و این مشت محکمی خواهد بود به دهان یاوه گویانی که بیش از این ملت ایران را به دلیل داشتن علم وهنر و اخلاق وآزادگی و چیزهای ناقابلی از این دست مورد تمجید قرار می دادند.

رزیتا خاتون که در جمع پر شور دختران و زنان فوتبالیست سخن می گفت اظهار داشت فوتبال بازی کردن کار خوبی است ولی آنچه بیشتر مورد نظر ماست تماشای فوتبال و در راس همه امورقرار دادن آن است.

ایشان پیروزی اخیر بازیکنان ایرانی را فتح المبین خواند و خاطر نشان ساخت میدان مبارزه ما با استکبار جهانی در حال حاضر همین زمین فوتبال است و در این عرصه است که ما می توانیم پشت آمریکای جهانخوار را به خاک بمالیم .

و اضافه کرد

درست در زمانی که آمریکا مشغول سرگرم کرد ن ما و بقیه ملتها به وسیله فوتبال می گردد ما می توانیم از این غفلت استفاده کرده و مشت محکمی به دهانش بکوبیم .

ایشان تاکید کرد این چند میلیاردی که بواسطه مسابقات نصیب آمریکا می شود در حقیقت پول خون آمریکاست که توسط ملتهای تحت ستم پرداخت می شود و آمریکا با این پولها گور خود را تنگ تر می کند .

رزیتا خاتون ضمن درخواست مذاکره مستقیم با آمریکا اظهار داشت ما باید در روابطمان با آمریکا تجدید نظر کنیم .آمریکای فعلی  غیر از آمریکای گذشته است که اصلا مسابقه فوتبالی  برای ملتها برگزار نمی کرد. رزیتا خاتون پیروزیهای دشمن شکن فوتبال در عرصه های اخیر را مورد تبریک و ستایش قرار داد و افزود

من به همه جوانان کشور توصیه میکنم که قرهای خود را در اندام و به خصوص ناحیه کمر ذخیره کنند و مراقب خشک شدن آن باشند و مؤکدا از هدر دادن آن در محافل و مجالس پرهیز نمایند تا در پیروزیهای آتی بتوانند قرهای بالقوه را در خیابانها به نحو احسن به فعلیت برسانند .

توصیه های من به پسرانی که طالب مصافحه با دختران فامیل و در و همسایه هستند این است که تا مسابقات جام جهانی دست نگه دارند و به هنگام انجام مسابقات دلی از عزا در بیاورند .

برای رسیدن به این  مقصود پیشنهاد من این است که فرصتها را تا پایان هر بازی از دست ندهند چه بسا که بازی به باخت منجر شود و بهانه ای برای انجام این مهم پدید نیاید .

رزیتا خاتون در تایید و تفسیر پیشنهاد خود خاطر نشان ساخت :

پس بهتر این است که به هنگام انجام مسابقات تلویزیونها را در کوچه و خیابان نصب کنند و افراد مورد مصافحه را از قبل در مکانهای مناسب تعبیه نمایند . دراین صورت برای انجام وظیفه و ادای دین ،نیازی به پیروزی قطعی نیست .

پس از هر پاسکاری خوب ،هر شوت مناسب و هر حرکت بجا  ، می توان بخشی از این رسالت را به انجام رساند

در پایان مسابقه ،در صورت پیروزی یا حتی تساوی تکلیف روشن است و جوانان عزیز بهتر از هر کس می دانند چگونه شادمانی خود را بروز دهند

اما در صورت باخت پیشنهاد من اینست که همه حضار و تماشاگران به نحوی به تسلای یکدیگر مشغول شوند . یکی از راهها این استکه سر بر شانه یکدیگر بگذارند وزار زار گریه کنند .

در پایان این مراسم چند لوح سپاس و تقدیر و یادبود به طرف رزیتا خاتون پرتاب  گردید وایشان با یک هد سریع وبه موقع این هدایا را نصیب خود ساخت و حریف را در کنج دروازه انفرادی میخکوب کرد .


85/2/18::: 8:39 ص
نظر()