بنام خداوند جان آفرین
از دوست وبلاگ نویس آقای دکتر غریب پرسیدم نظر شما در مورد رواج ازدواج موقت چیه ؟ اینگونه پاسخ دادند :شما بفرمایید با این ترتیب فرق ما با جامعه ی غرب چیست ؟ اگر قرار شود هر مردی بدون نیاز به ازدواج مشکلش را به راحتی حل کند.به کدام دلیل یک مرد قبل از فرا رسیدن دوران پیری و کوری ونیاز به یک پرستار مفت ! سراغ ازدواج دایم می رود و خودش را در گیر این همه مسولیت می کند.پس
1 -میزان ازدواج دایم و تشکیل خانواده دایم در بین عاملین به اسلام هم شدید افت می کند.
2-تعداد زنان در خانه مانده زیاد تر می شود این ها هم اگر سالم باشند یا به خیل ازدواج موقتی ها می پیوندند یا ترجیح می دهند فراموش کنند که زنند.یا سلامت را رها می کنند و...
3-بچه های جامعه ی ما همین یک مصیبت را نداشتند که به آن هم می رسند. خانواده یعنی یک مادر با بچه های رنگ و وارنگ با چند پدر که هر فصل یکی شان پیش مادر می آیند .محبت انچنانی هم به بچه ها ندارد یا به بعضی ها که شبیه خودش اند دارد.!تربیت در خانواده ی مستحکم ما را به این وضع رسانده تصور کنید این بچه ها در آینده چه خواهند شد؟
4در خانواده های نادر دایمی هر از گاهی یک مرد یا یک زن در خانه ای را می زند و خود را فرزند پدر خانواده می داند.
-5بازار آزمایش DNAو دادسرای ویژه ی صیغه رونق پیدا میکند.
6بعد از مرگ پدر جنگهای ارث و میراث بالا می گیرد وجلسات عزا و خیرات درگذستگان هاتبدیل به جلسه ی مباهله میشود.
بعد از یک نسل دیو آزاد رها شده ی شهوت حالا دیگر سر مست است در کتب اسلامی می گردد شاید جایی اشاره ای ازیکی از خلفای عباسی! هم که شده پیدا کندو سد دینی هم جنس گرایی را هم جوری حل کند.
بنده نیز به اختصار اینگونه پاسخ دادم :
دوست گرامی تصویر سیاهی از صیغه ارائه دادید اما آیا واقعا آنچه که گفتید در صورت رواج رخ خواهد داد ؟بنده چنین تصوری ندارم به چند دلیل
1-انگیزه انسانها برای ازدواج تنها شهوت نیست که با ازدواج موقت فرونشیند یا افروخته شود بلکه توالد و داشتن یک همراز دائمی عامل اصلی ازدواج است که در ازدواج موقت میسر نیست
2-هم اکنون که تعداد دختران اماده ازدواج از پسران آماده بیشتر است زنان حاضر به عقدموقت نیستند که یکی از عوامل آن روحیه وابستگی طلبی زن است که در ازدواج موقت میسر نیست (توضیح اینکه زنان ترجیح میدهند همیشه با یک مرد رابطه جنسی داشته باشند به این ترتیب حتی در صورت رواج ازدواج موقت باز زنان از پذیرش آن امتناع میکنند)
3-ازدواج موقت یک رابطه قانونی با شرایط خاص خود است(نگهداشتن عده )در صورت عمل به آن تفاوتش با آزادی جنسی در غرب و اثرات آن اشکار می شود و بالاخره ازدواج موقت مورد نظر من به عنوان راهکار اورژانسی است که در اسلام به آن اشاره شده
اما ترجیح دادم این نقد ونظر را باپاسخ مفصل دوباره مطرح کنم
4-تصور دنیای سیاهی که ازدواج دائم اهمیت خود را از دست داده و پدران و مادران متعدد و بچه های رنگارنگ فراوانند و ازمایشگاههای DNAرونق دارد و دیو شهوت به دنبال قانونی کردن همجنس گرایی است آسان است چون در غرب وجود دارد اما تصور کردن دنیایی که احکام و سنتهای اسلام اجرا شده و زنان با سواد و متواضع و فهمیده در خانه و مدرسه و هر جای مربوط عاشقانه به انجام وظیفه مشغولند و مردانی که با فکری فارغ از مسایل جنسی به کار و درس و تعامل با جامعه سرگرمند و علم و دین راهنمای اجتماع است بسیار دشوار چون در عصر ما موجود نیست
5-در جامعه ای که زن و شوهر دائمی با جلوگیری از حاملگی بین فرزندان خود ده سال فاصله می اندازند آیا در ازدواج موقت جلوگیری چگونه خواهد بود ؟
6-با نگاهی به واقعیت های تکان دهنده فساد در جامعه در می یابیم که هیچ راهی جز برگشتن به واجبات و سنتهای اسلامی وجود ندارد